Yanlış basınç uygulaması sürüş emniyetinizi ve ekonominizi olumsuz etkiler.
Lastik basıncı %13 düşürüldüğünde, lastik ömrü %5-10 oranında azalır.
Düşük Basınç Uygulamasında;
- Lastik aşırı ısı üretir ve parçalanabilir
- Lastiğin ömrü azalır.
- Düzensiz aşınma gözlenir.
- Yakıt tüketimi artar.
Yüksek Basınç Uygulamasında;
- Lastik ömrü azalır.
- Araç ön düzeni ve mekanik aksamı erken aşınır.
Yakıt tüketimi %1.4 oranında artar
- Düzensiz aşınmalar başlar.
- Sürüş konforu azalır.
- Şok darbeler neticesinde lastik kordları kırılır
ve lastik parçalanabilir.
Lastik Bakımında 3 Önemli Nokta
a)
Daima doğru hava uygulayın
Aşınma direnci grafiği
-
- Yüke göre basınç uygulayın.
- En fazla taşınan yükü dikkate alın.
b)
Periyodik olarak lastiklerinizin basıncını kontrol edin ve olması gereken değerde tutun
-
- Kullandığınız hava saatinin doğru ölçüm yaptığından emin olun.
- Lastiklerinizin basıncını en az haftada bir kez (lastikleriniz soğukken) kontrol edin.
- Yeni lastik taktığınızda lastiklerinizin basıncını normalden daha sık kontrol edin.
- Çiftli lastik kullanımında her iki lastiğin basıncının eşit ve doğru olduğundan emin olun.
c)
Supap iğnesini ve supap kapağını inceleyin
-
- Supap iğnesinin hava kaçırmadığından emin olun.
- Yeni lastik için yeni supap iğnesi kullanın.
- Supap kapağının takılı olduğundan emin olun.